Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %30,3 %3 715 00073 %
Yle TV25,0 %4,5 %2 578 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 597 00032 %
Yle yhteensä41,7 %37,1 %3 858 00076 %
MTV323,6 %27,2 %3 494 00069 %
Sub3,4 %3,9 %1 999 00039 %
AVA2,6 %2,6 %1 551 00031 %
MTV:n maksukanavat2,5 %1,2 %844 00017 %
MTV yhteensä32,1 %34,9 %3 699 00073 %
Nelonen5,3 %7,6 %2 441 00048 %
Jim2,0 %2,1 %1 670 00033 %
Liv1,6 %2,1 %1 477 00029 %
Hero0,3 %0,3 %508 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %12,2 %2 974 00059 %
TV52,7 %2,7 %1 776 00035 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 449 00029 %
Frii2,2 %2,4 %977 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0001 %
TLC1,5 %1,1 %916 00018 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %2 445 00048 %
STAR Channel2,1 %2,3 %1 159 00023 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 082 00021 %
Disney Finland4,2 %3,9 %1 657 00033 %
Muut4,9 %3,9 %1 583 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 323 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.