Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %19,2 %2 854 00056 %
Yle TV25,6 %4,4 %2 442 00048 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,4 %1 734 00034 %
Yle yhteensä30,2 %26,0 %3 248 00064 %
MTV331,0 %35,1 %3 502 00069 %
Sub3,4 %3,4 %1 912 00038 %
AVA2,9 %2,6 %1 544 00031 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,9 %620 00012 %
MTV yhteensä38,9 %42,9 %3 680 00073 %
Nelonen6,5 %8,3 %2 511 00050 %
Jim2,1 %2,0 %1 712 00034 %
Liv1,9 %2,3 %1 542 00030 %
Hero0,4 %0,5 %500 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,2 %2 967 00059 %
TV53,5 %3,4 %1 907 00038 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 455 00029 %
Frii2,5 %2,7 %1 078 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0001 %
TLC1,7 %1,2 %929 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,6 %2 521 00050 %
STAR Channel2,3 %2,4 %1 197 00024 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 185 00023 %
Disney Finland4,7 %4,1 %1 758 00035 %
Muut5,3 %4,2 %1 439 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 110 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.