Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 535 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,6 %6,6 %270 00038 %
Yle TV26,6 %3,1 %245 00035 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,3 %96 00014 %
Yle yhteensä14,9 %10,9 %353 00050 %
MTV338,8 %43,0 %397 00057 %
Sub3,2 %2,9 %184 00026 %
AVA2,6 %3,1 %162 00023 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,3 %53 0008 %
MTV yhteensä46,1 %50,4 %438 00062 %
Nelonen7,2 %8,8 %268 00038 %
Jim1,9 %2,5 %146 00021 %
Liv2,4 %2,8 %155 00022 %
Hero0,5 %0,5 %35 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,6 %339 00048 %
TV54,3 %4,1 %198 00028 %
Kutonen2,1 %2,1 %132 00019 %
Frii3,5 %3,3 %99 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC3,9 %3,0 %121 00017 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,5 %328 00047 %
STAR Channel3,7 %4,0 %111 00016 %
National Geographic Channel2,0 %1,8 %88 00013 %
Disney Finland5,6 %5,8 %173 00025 %
Muut7,6 %5,8 %160 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %535 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.