Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %19,3 %1 510 00055 %
Yle TV25,7 %4,0 %1 352 00049 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,5 %899 00033 %
Yle yhteensä30,5 %25,8 %1 789 00065 %
MTV331,3 %34,4 %1 816 00066 %
Sub2,9 %3,0 %968 00035 %
AVA3,5 %3,2 %903 00033 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,4 %289 00011 %
MTV yhteensä39,1 %42,0 %1 937 00070 %
Nelonen7,9 %10,4 %1 402 00051 %
Jim1,9 %1,9 %828 00030 %
Liv2,4 %3,0 %853 00031 %
Hero0,5 %0,6 %290 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,8 %1 641 00060 %
TV53,3 %3,1 %953 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %642 00023 %
Frii3,2 %3,2 %565 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,7 %2,0 %538 00020 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %1 305 00047 %
STAR Channel1,7 %2,2 %548 00020 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %519 00019 %
Disney Finland3,4 %3,5 %813 00030 %
Muut4,0 %3,3 %706 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.