Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,2 %1 521 00055 %
Yle TV27,3 %6,5 %1 405 00051 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,3 %936 00034 %
Yle yhteensä36,1 %34,1 %1 791 00065 %
MTV322,1 %24,2 %1 615 00059 %
Sub4,1 %4,7 %1 015 00037 %
AVA4,4 %3,8 %809 00029 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %243 0009 %
MTV yhteensä31,3 %33,1 %1 809 00066 %
Nelonen7,0 %8,2 %1 304 00047 %
Jim2,0 %1,9 %798 00029 %
Liv2,8 %3,4 %870 00032 %
Hero0,7 %0,8 %344 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,3 %1 553 00057 %
TV54,0 %3,6 %1 032 00038 %
Kutonen1,4 %1,4 %713 00026 %
Frii3,8 %3,8 %583 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC3,4 %2,8 %635 00023 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,0 %1 361 00050 %
STAR Channel2,0 %2,2 %570 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %553 00020 %
Disney Finland4,1 %3,9 %875 00032 %
Muut3,3 %2,7 %698 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 144 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.