Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,5 %18,6 %516 00075 %
Yle TV26,1 %5,6 %432 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %310 00045 %
Yle yhteensä27,8 %26,5 %560 00081 %
MTV317,3 %19,9 %527 00076 %
Sub6,4 %6,9 %378 00055 %
AVA3,0 %2,7 %299 00043 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,4 %78 00011 %
MTV yhteensä27,2 %29,9 %575 00083 %
Nelonen6,6 %7,6 %423 00061 %
Jim4,0 %4,0 %372 00054 %
Liv1,6 %1,8 %266 00039 %
Hero0,5 %0,5 %101 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,8 %527 00076 %
TV55,8 %7,0 %412 00060 %
Kutonen5,6 %5,1 %354 00051 %
Frii3,4 %3,9 %198 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %27 0004 %
TLC0,8 %0,6 %184 00027 %
Warner Bros. Discovery17,0 %17,5 %474 00069 %
STAR Channel5,5 %5,3 %257 00037 %
National Geographic Channel4,4 %3,6 %260 00038 %
Disney Finland10,0 %9,0 %360 00052 %
Muut5,3 %3,2 %263 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %622 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.