Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %24,3 %1 494 00058 %
Yle TV26,8 %6,4 %1 311 00051 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,2 %919 00036 %
Yle yhteensä35,9 %34,0 %1 691 00066 %
MTV322,3 %24,3 %1 572 00061 %
Sub4,0 %4,7 %990 00039 %
AVA4,4 %3,8 %800 00031 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %231 0009 %
MTV yhteensä31,5 %33,2 %1 738 00068 %
Nelonen7,0 %8,3 %1 263 00049 %
Jim2,0 %1,9 %788 00031 %
Liv2,7 %3,4 %859 00033 %
Hero0,7 %0,8 %340 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,3 %1 501 00059 %
TV54,0 %3,6 %1 021 00040 %
Kutonen1,4 %1,4 %702 00027 %
Frii3,9 %3,9 %580 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC3,4 %2,8 %625 00024 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,0 %1 334 00052 %
STAR Channel2,0 %2,2 %549 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %546 00021 %
Disney Finland4,1 %3,9 %851 00033 %
Muut3,2 %2,6 %659 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.