Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 910 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,3 %1 373 00055 %
Yle TV27,1 %6,1 %1 229 00049 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %854 00034 %
Yle yhteensä35,4 %33,2 %1 572 00063 %
MTV318,0 %20,9 %1 449 00058 %
Sub5,8 %6,1 %987 00040 %
AVA2,7 %2,3 %736 00029 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,6 %245 00010 %
MTV yhteensä27,1 %29,8 %1 618 00065 %
Nelonen6,7 %6,9 %1 177 00047 %
Jim3,3 %3,3 %908 00036 %
Liv1,5 %1,9 %719 00029 %
Hero0,4 %0,5 %267 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,6 %1 424 00057 %
TV54,7 %5,5 %1 052 00042 %
Kutonen4,1 %3,8 %875 00035 %
Frii2,5 %2,8 %520 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0002 %
TLC0,8 %0,7 %471 00019 %
Warner Bros. Discovery12,8 %13,3 %1 290 00052 %
STAR Channel4,3 %4,7 %652 00026 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %636 00025 %
Disney Finland8,2 %7,7 %939 00038 %
Muut4,7 %3,4 %749 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 910 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.