Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 511 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %12,0 %256 00034 %
Yle TV28,1 %6,7 %266 00035 %
Yle Teema&Fem1,4 %0,7 %94 00013 %
Yle yhteensä20,3 %19,5 %357 00048 %
MTV320,2 %20,9 %305 00041 %
Sub6,0 %5,8 %176 00023 %
AVA2,6 %2,6 %120 00016 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,5 %48 0006 %
MTV yhteensä29,6 %29,8 %381 00051 %
Nelonen8,5 %8,5 %254 00034 %
Jim3,8 %4,7 %182 00024 %
Liv2,2 %2,6 %117 00016 %
Hero0,3 %0,3 %54 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,1 %320 00043 %
TV55,9 %6,8 %204 00027 %
Kutonen5,9 %5,8 %203 00027 %
Frii1,7 %2,1 %65 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0002 %
TLC2,0 %1,6 %104 00014 %
Warner Bros. Discovery15,7 %16,5 %299 00040 %
STAR Channel10,0 %10,7 %159 00021 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %88 00012 %
Disney Finland12,5 %12,6 %197 00026 %
Muut7,3 %5,6 %198 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %511 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.