Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 610 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,9 %20,7 %496 00073 %
Yle TV25,1 %4,8 %398 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %1,9 %277 00041 %
Yle yhteensä27,2 %27,4 %543 00080 %
MTV320,4 %22,7 %497 00073 %
Sub4,6 %5,0 %336 00049 %
AVA4,8 %4,5 %264 00039 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,5 %76 00011 %
MTV yhteensä30,6 %32,8 %542 00080 %
Nelonen8,6 %10,1 %435 00064 %
Jim2,4 %2,2 %257 00038 %
Liv3,2 %3,7 %290 00043 %
Hero1,0 %1,3 %141 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,2 %495 00073 %
TV54,8 %4,3 %360 00053 %
Kutonen2,0 %2,1 %247 00036 %
Frii6,7 %5,6 %239 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC4,0 %3,1 %213 00031 %
Warner Bros. Discovery18,2 %15,5 %445 00065 %
STAR Channel3,1 %3,1 %207 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,9 %188 00028 %
Disney Finland5,1 %5,0 %301 00044 %
Muut3,8 %2,1 %206 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %610 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.