Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %31,4 %1 185 00091 %
Yle TV26,7 %6,1 %1 040 00080 %
Yle Teema&Fem5,5 %4,2 %924 00071 %
Yle yhteensä43,8 %41,6 %1 195 00092 %
MTV321,0 %24,2 %1 166 00090 %
Sub4,4 %5,0 %819 00063 %
AVA3,4 %2,5 %638 00049 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,5 %203 00016 %
MTV yhteensä29,6 %32,2 %1 200 00092 %
Nelonen5,8 %6,3 %947 00073 %
Jim2,2 %1,8 %662 00051 %
Liv2,0 %2,6 %700 00054 %
Hero0,5 %0,6 %233 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,4 %1 079 00083 %
TV53,5 %3,3 %784 00060 %
Kutonen1,7 %1,5 %562 00043 %
Frii2,3 %2,5 %459 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,7 %1,4 %407 00031 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %929 00071 %
STAR Channel1,1 %1,1 %361 00028 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %502 00039 %
Disney Finland3,8 %3,1 %621 00048 %
Muut3,0 %2,8 %489 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.