Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 509 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %10,0 %261 00037 %
Yle TV213,5 %11,1 %263 00037 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %113 00016 %
Yle yhteensä24,8 %22,4 %358 00051 %
MTV321,9 %22,0 %327 00046 %
Sub3,5 %4,0 %182 00026 %
AVA5,0 %5,6 %157 00022 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,6 %47 0007 %
MTV yhteensä30,9 %32,2 %397 00056 %
Nelonen8,0 %9,3 %240 00034 %
Jim2,8 %3,4 %164 00023 %
Liv2,9 %3,4 %153 00022 %
Hero0,9 %1,0 %71 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,1 %324 00046 %
TV55,2 %5,0 %222 00032 %
Kutonen2,8 %2,8 %154 00022 %
Frii4,4 %4,7 %87 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC5,3 %4,8 %154 00022 %
Warner Bros. Discovery18,0 %17,8 %315 00045 %
STAR Channel4,8 %4,5 %140 00020 %
National Geographic Channel3,3 %3,3 %105 00015 %
Disney Finland8,1 %7,8 %206 00029 %
Muut3,7 %2,8 %164 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %509 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.