Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 513 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,3 %6,8 %234 00033 %
Yle TV210,7 %8,1 %266 00038 %
Yle Teema&Fem0,7 %0,8 %92 00013 %
Yle yhteensä18,7 %15,8 %349 00050 %
MTV324,1 %23,6 %327 00047 %
Sub5,0 %5,5 %213 00030 %
AVA4,3 %4,8 %141 00020 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,7 %70 00010 %
MTV yhteensä34,2 %34,5 %388 00055 %
Nelonen9,9 %12,7 %270 00038 %
Jim3,9 %4,8 %177 00025 %
Liv3,8 %4,5 %156 00022 %
Hero0,2 %0,1 %27 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %22,2 %337 00048 %
TV56,2 %6,6 %144 00021 %
Kutonen2,3 %1,9 %103 00015 %
Frii4,3 %4,5 %85 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC5,7 %4,7 %97 00014 %
Warner Bros. Discovery18,9 %18,4 %242 00034 %
STAR Channel5,0 %4,6 %143 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,8 %76 00011 %
Disney Finland6,9 %6,3 %189 00027 %
Muut3,7 %2,9 %146 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %513 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.