Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 043 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %21,8 %1 421 00055 %
Yle TV27,0 %6,8 %1 282 00050 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %900 00035 %
Yle yhteensä34,2 %31,7 %1 669 00065 %
MTV323,3 %24,9 %1 556 00061 %
Sub3,9 %3,7 %1 001 00039 %
AVA4,1 %3,9 %761 00030 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,4 %299 00012 %
MTV yhteensä32,7 %33,0 %1 715 00067 %
Nelonen8,0 %10,3 %1 303 00051 %
Jim2,5 %2,7 %805 00031 %
Liv2,6 %3,1 %801 00031 %
Hero0,4 %0,5 %274 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,6 %1 504 00059 %
TV54,3 %4,2 %849 00033 %
Kutonen1,4 %1,5 %587 00023 %
Frii3,4 %4,0 %568 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,1 %2,4 %496 00019 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,6 %1 187 00046 %
STAR Channel1,9 %1,9 %569 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %511 00020 %
Disney Finland3,8 %3,4 %842 00033 %
Muut3,5 %2,7 %637 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 043 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.