Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,5 %18,3 %481 00070 %
Yle TV28,4 %9,5 %463 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %295 00043 %
Yle yhteensä30,1 %30,5 %549 00080 %
MTV315,0 %17,0 %490 00071 %
Sub6,1 %4,8 %412 00060 %
AVA3,2 %2,8 %247 00036 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,5 %124 00018 %
MTV yhteensä25,7 %25,1 %542 00079 %
Nelonen7,6 %9,5 %435 00063 %
Jim4,2 %4,9 %360 00052 %
Liv1,7 %1,7 %257 00037 %
Hero0,4 %0,5 %83 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,6 %505 00074 %
TV55,8 %6,0 %385 00056 %
Kutonen4,6 %5,1 %338 00049 %
Frii3,5 %4,0 %194 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %21 0003 %
TLC0,7 %0,8 %140 00020 %
Warner Bros. Discovery16,0 %16,8 %474 00069 %
STAR Channel4,1 %3,9 %271 00039 %
National Geographic Channel3,9 %3,1 %257 00037 %
Disney Finland8,0 %7,0 %374 00054 %
Muut6,4 %4,0 %234 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %619 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.