Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,3 %18,6 %940 00069 %
Yle TV27,4 %8,0 %854 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %575 00042 %
Yle yhteensä28,8 %29,0 %1 081 00079 %
MTV317,9 %19,4 %966 00071 %
Sub5,6 %4,3 %755 00055 %
AVA4,0 %3,9 %490 00036 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,4 %206 00015 %
MTV yhteensä28,7 %28,0 %1 067 00078 %
Nelonen8,7 %11,0 %846 00062 %
Jim3,4 %3,9 %632 00046 %
Liv2,1 %2,3 %511 00037 %
Hero0,4 %0,5 %163 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,8 %971 00071 %
TV55,4 %5,5 %685 00050 %
Kutonen3,2 %3,6 %570 00042 %
Frii4,7 %5,1 %409 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0003 %
TLC2,3 %1,6 %297 00022 %
Warner Bros. Discovery16,4 %16,4 %886 00065 %
STAR Channel3,3 %3,3 %472 00034 %
National Geographic Channel2,9 %2,4 %445 00033 %
Disney Finland6,2 %5,7 %659 00048 %
Muut5,4 %3,2 %418 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.