Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 555 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %30,7 %524 00091 %
Yle TV28,4 %9,2 %480 00083 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %390 00067 %
Yle yhteensä43,5 %43,7 %532 00092 %
MTV318,4 %21,3 %531 00092 %
Sub4,7 %4,1 %392 00068 %
AVA3,1 %2,6 %262 00045 %
MTV:n maksukanavat2,2 %0,9 %162 00028 %
MTV yhteensä28,4 %28,9 %537 00093 %
Nelonen5,4 %6,1 %393 00068 %
Jim3,1 %2,8 %310 00054 %
Liv1,4 %1,5 %276 00048 %
Hero0,3 %0,4 %93 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %10,8 %448 00077 %
TV54,5 %4,8 %341 00059 %
Kutonen2,4 %2,3 %276 00048 %
Frii1,9 %2,2 %211 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %11 0002 %
TLC0,5 %0,4 %171 00030 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,3 %401 00069 %
STAR Channel1,7 %1,4 %191 00033 %
National Geographic Channel4,1 %3,0 %278 00048 %
Disney Finland5,7 %4,3 %314 00054 %
Muut2,7 %2,0 %197 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %555 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.