Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 072 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %23,1 %1 343 00050 %
Yle TV29,0 %9,4 %1 384 00051 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %800 00030 %
Yle yhteensä35,7 %35,6 %1 652 00061 %
MTV317,0 %19,2 %1 439 00054 %
Sub6,3 %5,1 %1 201 00045 %
AVA2,9 %2,7 %640 00024 %
MTV:n maksukanavat1,9 %0,7 %388 00014 %
MTV yhteensä28,1 %27,7 %1 672 00062 %
Nelonen7,2 %8,4 %1 232 00046 %
Jim3,6 %3,9 %903 00034 %
Liv1,5 %1,8 %682 00025 %
Hero0,3 %0,5 %225 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,5 %1 438 00054 %
TV55,2 %5,6 %996 00037 %
Kutonen3,2 %3,3 %802 00030 %
Frii2,4 %2,8 %493 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC0,6 %0,7 %388 00014 %
Warner Bros. Discovery12,1 %13,0 %1 281 00048 %
STAR Channel3,6 %3,3 %709 00026 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %688 00026 %
Disney Finland7,5 %6,4 %1 010 00038 %
Muut4,1 %2,9 %618 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 072 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.