Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 986 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %24,8 %1 347 00050 %
Yle TV212,8 %11,7 %1 382 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %778 00029 %
Yle yhteensä40,8 %39,2 %1 663 00062 %
MTV316,6 %18,7 %1 370 00051 %
Sub5,8 %5,3 %1 007 00037 %
AVA2,4 %2,1 %614 00023 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,5 %220 0008 %
MTV yhteensä25,6 %26,6 %1 560 00058 %
Nelonen8,2 %10,2 %1 307 00049 %
Jim2,9 %2,9 %827 00031 %
Liv1,3 %1,6 %620 00023 %
Hero0,4 %0,4 %226 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,1 %1 481 00055 %
TV53,7 %3,9 %892 00033 %
Kutonen3,1 %2,8 %798 00030 %
Frii2,1 %2,2 %413 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC0,6 %0,5 %401 00015 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %1 212 00045 %
STAR Channel3,5 %3,1 %590 00022 %
National Geographic Channel3,6 %3,0 %619 00023 %
Disney Finland7,1 %6,0 %867 00032 %
Muut4,0 %3,5 %682 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 986 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.