Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %23,4 %1 491 00054 %
Yle TV210,7 %8,5 %1 471 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,9 %858 00031 %
Yle yhteensä38,3 %34,8 %1 829 00067 %
MTV323,3 %24,0 %1 562 00057 %
Sub3,4 %3,7 %952 00035 %
AVA4,1 %3,8 %749 00027 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,3 %226 0008 %
MTV yhteensä31,5 %31,8 %1 749 00064 %
Nelonen8,5 %11,2 %1 419 00052 %
Jim2,2 %2,2 %795 00029 %
Liv2,9 %3,5 %832 00030 %
Hero0,5 %0,4 %289 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,3 %1 621 00059 %
TV52,8 %2,9 %883 00032 %
Kutonen1,2 %1,3 %604 00022 %
Frii3,2 %3,4 %514 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,1 %2,7 %549 00020 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,4 %1 236 00045 %
STAR Channel1,8 %1,9 %516 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %489 00018 %
Disney Finland3,5 %3,3 %791 00029 %
Muut2,3 %2,3 %643 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 148 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.