Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 503 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 67 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %10,0 %230 00031 %
Yle TV213,3 %11,3 %266 00036 %
Yle Teema&Fem0,6 %0,9 %73 00010 %
Yle yhteensä23,0 %22,2 %358 00048 %
MTV315,8 %18,0 %254 00034 %
Sub8,2 %6,8 %192 00026 %
AVA1,4 %1,5 %80 00011 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,4 %27 0004 %
MTV yhteensä26,0 %26,7 %333 00045 %
Nelonen10,7 %12,1 %267 00036 %
Jim3,3 %3,1 %139 00019 %
Liv1,7 %2,7 %99 00013 %
Hero0,6 %0,0 %44 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %17,9 %324 00043 %
TV56,5 %7,0 %171 00023 %
Kutonen5,8 %5,2 %151 00020 %
Frii1,5 %1,7 %54 0007 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %6 0001 %
TLC1,1 %1,2 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery15,1 %15,3 %256 00034 %
STAR Channel9,4 %7,9 %145 00019 %
National Geographic Channel3,5 %3,3 %92 00012 %
Disney Finland12,9 %11,2 %184 00025 %
Muut6,9 %6,8 %150 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %503 00067 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.