Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,1 %2 838 00052 %
Yle TV211,7 %10,0 %2 853 00053 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 636 00030 %
Yle yhteensä39,5 %36,9 %3 491 00064 %
MTV320,1 %21,6 %2 932 00054 %
Sub4,5 %4,4 %1 958 00036 %
AVA3,3 %3,0 %1 363 00025 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %445 0008 %
MTV yhteensä28,7 %29,4 %3 310 00061 %
Nelonen8,4 %10,7 %2 726 00050 %
Jim2,6 %2,5 %1 622 00030 %
Liv2,2 %2,6 %1 452 00027 %
Hero0,4 %0,4 %515 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,3 %3 103 00057 %
TV53,2 %3,4 %1 774 00033 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 402 00026 %
Frii2,7 %2,9 %926 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %56 0001 %
TLC1,9 %1,7 %950 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %2 448 00045 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 106 00020 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %1 108 00020 %
Disney Finland5,2 %4,6 %1 659 00031 %
Muut3,1 %2,9 %1 326 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 134 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.