Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,2 %21,4 %991 00072 %
Yle TV210,6 %9,1 %879 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %568 00041 %
Yle yhteensä33,4 %32,8 %1 103 00080 %
MTV319,0 %20,0 %984 00072 %
Sub5,0 %4,5 %671 00049 %
AVA3,5 %3,6 %487 00035 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,4 %121 0009 %
MTV yhteensä28,1 %28,5 %1 082 00079 %
Nelonen9,3 %12,2 %882 00064 %
Jim2,9 %2,6 %552 00040 %
Liv2,3 %2,8 %456 00033 %
Hero0,7 %0,6 %174 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,2 %992 00072 %
TV54,5 %4,4 %641 00047 %
Kutonen2,9 %2,6 %506 00037 %
Frii4,4 %4,6 %335 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %24 0002 %
TLC2,1 %1,5 %290 00021 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,2 %851 00062 %
STAR Channel2,9 %2,5 %372 00027 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %360 00026 %
Disney Finland5,1 %4,3 %543 00040 %
Muut4,0 %3,0 %422 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.