Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %30,0 %1 188 00091 %
Yle TV210,9 %10,3 %1 053 00081 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,5 %854 00066 %
Yle yhteensä46,4 %43,8 %1 206 00093 %
MTV321,6 %23,4 %1 159 00089 %
Sub3,9 %4,2 %767 00059 %
AVA3,4 %2,8 %617 00047 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,3 %212 00016 %
MTV yhteensä29,8 %30,7 %1 194 00092 %
Nelonen6,7 %8,9 %1 008 00077 %
Jim2,3 %2,2 %693 00053 %
Liv1,9 %2,2 %616 00047 %
Hero0,3 %0,3 %219 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,7 %1 077 00083 %
TV52,1 %2,2 %669 00051 %
Kutonen1,4 %1,3 %545 00042 %
Frii2,0 %2,0 %432 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,6 %1,6 %420 00032 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %857 00066 %
STAR Channel0,9 %0,8 %319 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %492 00038 %
Disney Finland3,4 %2,6 %566 00043 %
Muut2,2 %2,2 %442 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.