Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 856 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,0 %1 321 00053 %
Yle TV212,4 %11,7 %1 292 00052 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %759 00030 %
Yle yhteensä40,7 %39,4 %1 562 00063 %
MTV316,7 %18,7 %1 328 00053 %
Sub5,8 %5,3 %978 00039 %
AVA2,4 %2,1 %606 00024 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,5 %211 0008 %
MTV yhteensä25,8 %26,6 %1 494 00060 %
Nelonen8,1 %10,2 %1 261 00051 %
Jim2,9 %2,9 %813 00033 %
Liv1,3 %1,5 %590 00024 %
Hero0,4 %0,4 %221 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,1 %1 420 00057 %
TV53,7 %3,9 %865 00035 %
Kutonen3,2 %2,9 %780 00031 %
Frii2,1 %2,2 %407 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC0,6 %0,5 %393 00016 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %1 169 00047 %
STAR Channel3,5 %3,0 %571 00023 %
National Geographic Channel3,5 %2,8 %596 00024 %
Disney Finland7,0 %5,8 %836 00033 %
Muut4,0 %3,5 %639 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 856 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.