Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 858 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,8 %1 321 00053 %
Yle TV211,5 %14,2 %1 156 00046 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %775 00031 %
Yle yhteensä39,6 %40,9 %1 476 00059 %
MTV315,6 %18,3 %1 347 00054 %
Sub6,0 %5,4 %1 051 00042 %
AVA2,4 %2,0 %626 00025 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,4 %223 0009 %
MTV yhteensä24,7 %26,1 %1 548 00062 %
Nelonen7,3 %9,0 %1 208 00048 %
Jim4,0 %3,5 %919 00037 %
Liv1,4 %1,4 %615 00025 %
Hero0,3 %0,3 %244 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,3 %1 438 00058 %
TV53,9 %3,7 %853 00034 %
Kutonen3,9 %3,0 %788 00032 %
Frii2,4 %2,7 %493 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC0,8 %0,7 %363 00015 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,3 %1 183 00047 %
STAR Channel3,9 %3,8 %630 00025 %
National Geographic Channel4,0 %2,4 %653 00026 %
Disney Finland7,8 %6,2 %926 00037 %
Muut3,8 %2,3 %642 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 858 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.