Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %29,3 %649 00090 %
Yle TV210,9 %13,1 %528 00073 %
Yle Teema&Fem5,4 %4,1 %471 00065 %
Yle yhteensä49,1 %46,4 %657 00091 %
MTV320,2 %23,7 %638 00088 %
Sub2,6 %2,9 %385 00053 %
AVA3,6 %2,3 %330 00046 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,3 %97 00013 %
MTV yhteensä27,0 %29,2 %652 00090 %
Nelonen6,6 %7,5 %531 00073 %
Jim2,6 %2,7 %345 00048 %
Liv2,0 %2,0 %349 00048 %
Hero0,3 %0,3 %122 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,5 %569 00079 %
TV52,5 %1,9 %362 00050 %
Kutonen0,7 %0,7 %249 00034 %
Frii2,2 %2,5 %255 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,4 %2,3 %251 00035 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,4 %450 00062 %
STAR Channel0,8 %0,8 %195 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %259 00036 %
Disney Finland2,6 %2,0 %327 00045 %
Muut2,0 %2,4 %259 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %688 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.