Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 878 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,7 %2 735 00054 %
Yle TV211,0 %13,0 %2 420 00048 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 650 00033 %
Yle yhteensä39,7 %39,7 %3 124 00062 %
MTV317,8 %20,7 %2 854 00056 %
Sub4,8 %4,6 %1 993 00039 %
AVA3,3 %2,6 %1 350 00027 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,4 %459 0009 %
MTV yhteensä26,5 %28,3 %3 240 00064 %
Nelonen7,4 %9,0 %2 549 00050 %
Jim3,5 %3,2 %1 722 00034 %
Liv1,9 %2,1 %1 395 00028 %
Hero0,4 %0,4 %554 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %2 970 00059 %
TV53,6 %3,1 %1 690 00033 %
Kutonen2,6 %2,1 %1 385 00027 %
Frii2,9 %3,2 %1 058 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC2,0 %1,7 %920 00018 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,3 %2 375 00047 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 191 00024 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 199 00024 %
Disney Finland5,9 %4,8 %1 759 00035 %
Muut3,4 %2,2 %1 245 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 878 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.