Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 548 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %30,2 %526 00091 %
Yle TV213,4 %17,5 %474 00082 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,4 %382 00066 %
Yle yhteensä50,0 %51,2 %536 00093 %
MTV316,2 %19,2 %524 00091 %
Sub4,6 %4,5 %360 00062 %
AVA2,3 %1,6 %262 00045 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,3 %85 00015 %
MTV yhteensä23,6 %25,7 %530 00092 %
Nelonen5,9 %6,9 %438 00076 %
Jim3,3 %2,9 %319 00055 %
Liv0,9 %0,9 %269 00047 %
Hero0,3 %0,3 %100 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,0 %474 00082 %
TV52,6 %2,6 %307 00053 %
Kutonen2,4 %1,4 %276 00048 %
Frii2,0 %2,0 %205 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %11 0002 %
TLC0,5 %0,4 %165 00029 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,5 %375 00065 %
STAR Channel1,8 %1,4 %197 00034 %
National Geographic Channel4,1 %2,3 %278 00048 %
Disney Finland5,8 %3,7 %328 00057 %
Muut2,7 %2,0 %225 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %548 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.