Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 614 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,0 %19,5 %473 00069 %
Yle TV28,9 %10,4 %406 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %1,9 %283 00041 %
Yle yhteensä29,8 %31,8 %526 00077 %
MTV319,8 %22,2 %484 00071 %
Sub4,3 %4,4 %329 00048 %
AVA4,7 %3,4 %242 00035 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,5 %75 00011 %
MTV yhteensä29,6 %30,5 %546 00080 %
Nelonen8,4 %10,0 %428 00063 %
Jim3,2 %2,9 %261 00038 %
Liv3,0 %3,6 %254 00037 %
Hero0,7 %0,7 %114 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,3 %491 00072 %
TV54,9 %3,6 %298 00044 %
Kutonen1,9 %1,6 %206 00030 %
Frii5,9 %6,1 %196 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0002 %
TLC3,3 %2,6 %178 00026 %
Warner Bros. Discovery16,1 %14,0 %400 00058 %
STAR Channel3,0 %2,7 %185 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %175 00026 %
Disney Finland4,8 %4,3 %272 00040 %
Muut4,4 %2,1 %182 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %614 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.