Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 599 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,2 %18,2 %490 00072 %
Yle TV213,1 %16,9 %419 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %348 00051 %
Yle yhteensä34,8 %38,5 %535 00078 %
MTV318,6 %20,2 %481 00070 %
Sub5,0 %5,3 %362 00053 %
AVA6,1 %5,6 %282 00041 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,7 %80 00012 %
MTV yhteensä31,2 %31,8 %535 00078 %
Nelonen5,3 %4,7 %408 00060 %
Jim1,8 %1,9 %253 00037 %
Liv2,8 %2,9 %250 00037 %
Hero0,5 %0,5 %123 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %10,0 %465 00068 %
TV55,3 %4,9 %325 00048 %
Kutonen1,7 %1,6 %221 00032 %
Frii5,0 %5,0 %207 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0003 %
TLC3,8 %2,7 %191 00028 %
Warner Bros. Discovery15,8 %14,2 %434 00064 %
STAR Channel3,2 %2,6 %211 00031 %
National Geographic Channel1,4 %1,4 %198 00029 %
Disney Finland4,6 %4,0 %295 00043 %
Muut3,4 %1,5 %231 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %599 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.