Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 600 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,5 %18,1 %506 00074 %
Yle TV211,0 %13,3 %423 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,2 %293 00043 %
Yle yhteensä32,8 %33,6 %564 00082 %
MTV320,5 %23,1 %495 00072 %
Sub5,0 %5,0 %306 00045 %
AVA4,1 %4,4 %248 00036 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %90 00013 %
MTV yhteensä30,7 %32,9 %526 00077 %
Nelonen6,0 %7,4 %378 00055 %
Jim2,1 %2,1 %214 00031 %
Liv3,0 %3,0 %263 00038 %
Hero0,5 %0,6 %110 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,1 %454 00066 %
TV54,7 %3,5 %291 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %203 00030 %
Frii6,4 %6,8 %209 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
TLC3,7 %2,4 %162 00024 %
Warner Bros. Discovery16,3 %14,1 %375 00055 %
STAR Channel3,0 %2,7 %179 00026 %
National Geographic Channel1,4 %1,5 %163 00024 %
Disney Finland4,4 %4,2 %246 00036 %
Muut4,5 %2,1 %216 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %600 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.