Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 822 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %22,3 %1 331 00053 %
Yle TV214,8 %18,8 %1 270 00051 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %796 00032 %
Yle yhteensä42,7 %44,4 %1 571 00063 %
MTV316,2 %18,1 %1 287 00052 %
Sub5,7 %6,1 %1 006 00040 %
AVA2,2 %1,8 %574 00023 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,3 %294 00012 %
MTV yhteensä24,9 %26,4 %1 465 00059 %
Nelonen6,2 %6,8 %1 099 00044 %
Jim3,2 %3,3 %763 00031 %
Liv1,3 %1,5 %641 00026 %
Hero0,3 %0,3 %204 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %11,9 %1 289 00052 %
TV53,6 %3,1 %766 00031 %
Kutonen3,1 %2,9 %672 00027 %
Frii1,5 %1,6 %441 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,0 %56 0002 %
TLC0,6 %0,5 %327 00013 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %1 062 00043 %
STAR Channel3,4 %2,9 %607 00024 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %551 00022 %
Disney Finland7,2 %5,5 %824 00033 %
Muut4,4 %3,0 %718 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 822 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.