Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 758 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,5 %1 305 00052 %
Yle TV219,0 %21,1 %1 230 00049 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %751 00030 %
Yle yhteensä46,5 %48,1 %1 514 00061 %
MTV313,7 %15,5 %1 260 00050 %
Sub4,8 %4,8 %943 00038 %
AVA2,2 %2,0 %567 00023 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,3 %261 00010 %
MTV yhteensä21,6 %22,6 %1 441 00058 %
Nelonen6,3 %6,7 %1 114 00045 %
Jim3,1 %3,4 %732 00029 %
Liv1,2 %1,5 %646 00026 %
Hero0,3 %0,3 %207 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,9 %1 267 00051 %
TV54,6 %4,4 %842 00034 %
Kutonen2,7 %2,5 %699 00028 %
Frii2,1 %2,1 %450 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %32 0001 %
TLC0,5 %0,4 %330 00013 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %1 102 00044 %
STAR Channel3,0 %2,9 %542 00022 %
National Geographic Channel3,8 %2,1 %548 00022 %
Disney Finland6,8 %5,1 %758 00030 %
Muut3,6 %2,4 %598 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 758 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.