Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 885 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,4 %1 357 00050 %
Yle TV219,5 %21,2 %1 325 00049 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %770 00029 %
Yle yhteensä46,7 %48,1 %1 614 00060 %
MTV313,6 %15,5 %1 296 00048 %
Sub4,9 %4,9 %974 00036 %
AVA2,2 %2,0 %578 00021 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,3 %273 00010 %
MTV yhteensä21,5 %22,6 %1 506 00056 %
Nelonen6,5 %6,7 %1 175 00044 %
Jim3,1 %3,4 %745 00028 %
Liv1,2 %1,5 %656 00024 %
Hero0,3 %0,3 %207 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,9 %1 333 00050 %
TV54,5 %4,4 %857 00032 %
Kutonen2,7 %2,5 %708 00026 %
Frii2,1 %2,0 %455 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC0,5 %0,4 %338 00013 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %1 136 00042 %
STAR Channel3,0 %2,9 %549 00020 %
National Geographic Channel3,8 %2,1 %561 00021 %
Disney Finland6,8 %5,0 %776 00029 %
Muut3,5 %2,4 %641 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 885 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.