Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 695 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %26,3 %2 759 00055 %
Yle TV215,4 %15,9 %2 500 00049 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,7 %1 566 00031 %
Yle yhteensä44,7 %45,0 %3 202 00063 %
MTV316,5 %18,7 %2 673 00053 %
Sub4,2 %4,3 %1 797 00036 %
AVA3,1 %3,0 %1 260 00025 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %535 00011 %
MTV yhteensä24,6 %26,2 %3 001 00059 %
Nelonen5,8 %6,2 %2 176 00043 %
Jim2,7 %3,1 %1 443 00029 %
Liv1,8 %2,2 %1 357 00027 %
Hero0,4 %0,4 %462 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,8 %2 594 00051 %
TV54,3 %3,9 %1 642 00032 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 231 00024 %
Frii2,6 %2,7 %927 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %66 0001 %
TLC1,8 %1,5 %774 00015 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,6 %2 224 00044 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 013 00020 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %967 00019 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 424 00028 %
Muut3,5 %2,6 %1 213 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 695 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.