Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %27,9 %1 485 00054 %
Yle TV212,3 %11,2 %1 340 00049 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,0 %839 00031 %
Yle yhteensä43,1 %42,0 %1 765 00064 %
MTV319,0 %21,6 %1 445 00053 %
Sub3,5 %3,7 %884 00032 %
AVA3,9 %4,0 %707 00026 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %284 00010 %
MTV yhteensä27,4 %29,5 %1 615 00059 %
Nelonen5,5 %5,8 %1 108 00040 %
Jim2,3 %2,7 %719 00026 %
Liv2,3 %2,9 %722 00026 %
Hero0,4 %0,5 %255 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,9 %1 377 00050 %
TV54,0 %3,4 %833 00030 %
Kutonen1,0 %1,0 %535 00019 %
Frii3,2 %3,3 %481 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC3,2 %2,6 %451 00016 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,0 %1 158 00042 %
STAR Channel1,7 %1,6 %485 00018 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %430 00016 %
Disney Finland3,7 %2,8 %688 00025 %
Muut3,5 %2,7 %638 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 051 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.