Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,7 %1 480 00054 %
Yle TV210,7 %11,4 %1 349 00049 %
Yle Teema&Fem4,3 %2,9 %873 00032 %
Yle yhteensä39,8 %38,0 %1 766 00064 %
MTV320,9 %23,6 %1 465 00053 %
Sub3,9 %4,6 %939 00034 %
AVA3,7 %3,4 %697 00025 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,3 %321 00012 %
MTV yhteensä29,5 %31,8 %1 648 00060 %
Nelonen5,7 %6,6 %1 131 00041 %
Jim2,1 %2,4 %712 00026 %
Liv2,4 %2,8 %807 00029 %
Hero0,4 %0,4 %278 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,2 %1 372 00050 %
TV53,6 %2,9 %778 00028 %
Kutonen1,2 %1,4 %554 00020 %
Frii3,6 %4,0 %514 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %46 0002 %
TLC3,5 %2,9 %509 00019 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,1 %1 115 00041 %
STAR Channel2,2 %1,9 %499 00018 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %484 00018 %
Disney Finland4,1 %3,4 %742 00027 %
Muut3,3 %2,5 %707 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.