Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %29,8 %1 179 00091 %
Yle TV211,3 %13,5 %1 019 00078 %
Yle Teema&Fem5,0 %3,9 %883 00068 %
Yle yhteensä48,2 %47,2 %1 200 00092 %
MTV319,4 %22,7 %1 097 00084 %
Sub3,5 %4,1 %762 00059 %
AVA2,9 %1,9 %553 00043 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,3 %289 00022 %
MTV yhteensä26,8 %28,9 %1 144 00088 %
Nelonen5,0 %5,4 %883 00068 %
Jim2,4 %2,9 %634 00049 %
Liv1,5 %1,8 %632 00049 %
Hero0,2 %0,2 %209 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,3 %975 00075 %
TV52,7 %2,3 %610 00047 %
Kutonen1,5 %1,3 %468 00036 %
Frii2,0 %2,1 %431 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0001 %
TLC1,8 %1,8 %370 00028 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,4 %787 00061 %
STAR Channel1,2 %0,9 %363 00028 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %475 00037 %
Disney Finland4,2 %2,8 %590 00045 %
Muut2,9 %2,5 %547 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.