Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,3 %17,5 %964 00070 %
Yle TV212,6 %15,8 %821 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %579 00042 %
Yle yhteensä34,3 %35,8 %1 090 00079 %
MTV318,2 %20,4 %942 00069 %
Sub5,7 %6,2 %653 00047 %
AVA3,3 %3,5 %496 00036 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,3 %193 00014 %
MTV yhteensä28,1 %30,5 %1 018 00074 %
Nelonen6,2 %7,3 %768 00056 %
Jim2,7 %2,7 %475 00035 %
Liv2,2 %2,3 %477 00035 %
Hero0,4 %0,4 %190 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,7 %900 00065 %
TV54,9 %4,0 %598 00044 %
Kutonen2,7 %2,5 %460 00033 %
Frii4,2 %4,4 %382 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,0 %32 0002 %
TLC2,2 %1,5 %289 00021 %
Warner Bros. Discovery15,0 %13,1 %759 00055 %
STAR Channel3,3 %2,8 %392 00029 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %371 00027 %
Disney Finland6,3 %5,2 %544 00040 %
Muut5,1 %2,8 %464 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.