Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 962 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,9 %1 468 00057 %
Yle TV210,3 %11,3 %1 278 00050 %
Yle Teema&Fem4,3 %2,9 %862 00034 %
Yle yhteensä39,6 %38,1 %1 687 00066 %
MTV321,1 %23,7 %1 432 00056 %
Sub4,0 %4,6 %919 00036 %
AVA3,7 %3,3 %687 00027 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,3 %314 00012 %
MTV yhteensä29,7 %32,0 %1 586 00062 %
Nelonen5,6 %6,6 %1 113 00043 %
Jim2,1 %2,4 %705 00027 %
Liv2,4 %2,7 %794 00031 %
Hero0,4 %0,4 %275 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,1 %1 348 00053 %
TV53,6 %2,9 %768 00030 %
Kutonen1,2 %1,3 %543 00021 %
Frii3,7 %4,0 %510 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %39 0002 %
TLC3,5 %2,9 %502 00020 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,0 %1 092 00043 %
STAR Channel2,1 %1,9 %486 00019 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %481 00019 %
Disney Finland4,1 %3,3 %726 00028 %
Muut3,3 %2,5 %674 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 962 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.