Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %21,9 %1 485 00058 %
Yle TV213,5 %17,9 %1 322 00052 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,4 %1 039 00041 %
Yle yhteensä42,2 %43,2 %1 721 00067 %
MTV320,1 %22,2 %1 487 00058 %
Sub4,6 %5,1 %1 073 00042 %
AVA4,2 %3,6 %745 00029 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,4 %238 0009 %
MTV yhteensä29,8 %31,3 %1 680 00066 %
Nelonen5,1 %5,1 %1 241 00048 %
Jim1,8 %2,0 %722 00028 %
Liv2,2 %2,3 %785 00031 %
Hero0,4 %0,4 %292 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %9,8 %1 458 00057 %
TV53,7 %3,3 %889 00035 %
Kutonen1,3 %1,2 %606 00024 %
Frii3,0 %3,3 %543 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %39 0002 %
TLC3,3 %2,4 %546 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,2 %1 257 00049 %
STAR Channel2,2 %2,1 %581 00023 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %557 00022 %
Disney Finland4,2 %3,2 %870 00034 %
Muut2,9 %2,4 %662 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.