Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 510 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %12,6 %255 00034 %
Yle TV216,5 %20,2 %274 00037 %
Yle Teema&Fem3,9 %5,2 %146 00020 %
Yle yhteensä33,3 %38,0 %372 00050 %
MTV316,1 %15,9 %265 00035 %
Sub7,1 %7,9 %220 00029 %
AVA2,0 %1,4 %99 00013 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,2 %30 0004 %
MTV yhteensä25,8 %25,4 %371 00050 %
Nelonen6,9 %8,2 %225 00030 %
Jim3,2 %2,0 %147 00020 %
Liv0,9 %0,7 %74 00010 %
Hero0,6 %0,7 %39 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %11,6 %307 00041 %
TV55,6 %5,3 %195 00026 %
Kutonen5,0 %4,1 %148 00020 %
Frii1,4 %1,2 %74 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %3 0000 %
TLC1,2 %1,0 %51 0007 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,0 %277 00037 %
STAR Channel7,2 %6,9 %124 00017 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %75 00010 %
Disney Finland10,0 %8,5 %165 00022 %
Muut6,0 %4,4 %134 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %510 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.