Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 875 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %21,8 %2 851 00056 %
Yle TV214,5 %20,0 %2 628 00052 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %1 943 00038 %
Yle yhteensä42,6 %45,1 %3 297 00065 %
MTV318,2 %20,0 %2 836 00056 %
Sub5,1 %5,6 %2 167 00043 %
AVA3,4 %2,8 %1 365 00027 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %488 00010 %
MTV yhteensä27,8 %28,8 %3 247 00064 %
Nelonen5,2 %5,2 %2 391 00047 %
Jim2,5 %2,4 %1 558 00031 %
Liv1,7 %1,8 %1 420 00028 %
Hero0,4 %0,4 %535 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %9,7 %2 816 00056 %
TV53,6 %3,2 %1 793 00035 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 397 00028 %
Frii2,5 %2,8 %1 048 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %82 0002 %
TLC2,0 %1,5 %921 00018 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,5 %2 458 00049 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 195 00024 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 194 00024 %
Disney Finland5,4 %4,1 %1 773 00035 %
Muut3,8 %2,8 %1 326 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 875 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.