Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,8 %1 182 00091 %
Yle TV215,0 %22,3 %1 061 00081 %
Yle Teema&Fem4,4 %2,9 %868 00067 %
Yle yhteensä50,3 %52,0 %1 199 00092 %
MTV319,3 %21,9 %1 146 00088 %
Sub4,3 %4,7 %822 00063 %
AVA3,0 %2,0 %594 00046 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,3 %211 00016 %
MTV yhteensä27,4 %29,0 %1 181 00091 %
Nelonen4,6 %4,3 %940 00072 %
Jim2,3 %2,3 %624 00048 %
Liv1,3 %1,4 %614 00047 %
Hero0,3 %0,3 %218 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %8,2 %1 028 00079 %
TV52,3 %1,7 %676 00052 %
Kutonen1,4 %1,1 %501 00038 %
Frii1,9 %2,1 %433 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0003 %
TLC1,4 %1,1 %383 00029 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,0 %832 00064 %
STAR Channel1,1 %0,8 %406 00031 %
National Geographic Channel2,9 %1,3 %520 00040 %
Disney Finland4,0 %2,1 %648 00050 %
Muut2,8 %2,7 %534 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.