Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 689 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,9 %653 00090 %
Yle TV213,2 %18,7 %556 00077 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,3 %490 00068 %
Yle yhteensä49,5 %48,9 %664 00092 %
MTV321,4 %24,3 %624 00086 %
Sub3,7 %4,0 %421 00058 %
AVA3,4 %2,4 %328 00045 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,2 %100 00014 %
MTV yhteensä29,0 %30,9 %645 00089 %
Nelonen4,8 %4,8 %526 00073 %
Jim1,7 %2,0 %317 00044 %
Liv1,8 %1,8 %341 00047 %
Hero0,3 %0,3 %121 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %8,9 %573 00079 %
TV52,5 %1,8 %351 00048 %
Kutonen0,6 %0,5 %222 00031 %
Frii2,2 %2,5 %229 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
TLC2,3 %1,9 %214 00030 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,7 %450 00062 %
STAR Channel0,8 %0,6 %203 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,0 %243 00034 %
Disney Finland2,9 %1,6 %323 00045 %
Muut2,5 %3,0 %269 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %689 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.