Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,1 %18,2 %957 00070 %
Yle TV212,9 %16,9 %863 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %687 00050 %
Yle yhteensä34,5 %38,6 %1 045 00076 %
MTV317,1 %18,5 %957 00070 %
Sub5,5 %5,9 %743 00054 %
AVA4,5 %4,2 %517 00038 %
MTV:n maksukanavat1,7 %0,7 %183 00013 %
MTV yhteensä28,7 %29,2 %1 064 00077 %
Nelonen5,5 %5,3 %832 00061 %
Jim2,9 %2,7 %579 00042 %
Liv2,2 %2,5 %501 00036 %
Hero0,4 %0,4 %217 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %10,9 %951 00069 %
TV55,1 %4,7 %669 00049 %
Kutonen3,4 %3,0 %540 00039 %
Frii3,9 %4,3 %411 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,0 %36 0003 %
TLC2,3 %1,6 %325 00024 %
Warner Bros. Discovery15,0 %13,6 %896 00065 %
STAR Channel3,5 %3,2 %462 00034 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %442 00032 %
Disney Finland5,9 %5,1 %646 00047 %
Muut5,0 %2,6 %458 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 191 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.