Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,8 %20,1 %952 00069 %
Yle TV28,8 %10,5 %825 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,3 %575 00042 %
Yle yhteensä30,7 %32,9 %1 049 00076 %
MTV317,2 %19,8 %971 00071 %
Sub5,5 %5,1 %712 00052 %
AVA3,7 %2,9 %484 00035 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,6 %165 00012 %
MTV yhteensä27,2 %28,4 %1 096 00080 %
Nelonen7,8 %9,4 %856 00062 %
Jim3,8 %3,5 %617 00045 %
Liv2,5 %2,9 %500 00036 %
Hero0,5 %0,6 %200 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %16,3 %996 00072 %
TV55,1 %4,2 %665 00048 %
Kutonen3,6 %2,9 %524 00038 %
Frii4,6 %5,1 %405 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %21 0002 %
TLC2,1 %1,7 %306 00022 %
Warner Bros. Discovery15,7 %14,1 %856 00062 %
STAR Channel3,6 %3,4 %421 00031 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %412 00030 %
Disney Finland6,6 %5,6 %608 00044 %
Muut5,3 %2,7 %389 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.