Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 020 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,5 %1 413 00055 %
Yle TV210,5 %12,0 %1 264 00049 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,1 %875 00034 %
Yle yhteensä39,9 %38,6 %1 648 00064 %
MTV319,9 %22,9 %1 507 00059 %
Sub3,6 %3,9 %942 00037 %
AVA4,1 %3,1 %724 00028 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,4 %237 0009 %
MTV yhteensä28,3 %30,3 %1 692 00066 %
Nelonen7,6 %9,0 %1 341 00052 %
Jim2,9 %3,0 %803 00031 %
Liv2,5 %2,7 %781 00030 %
Hero0,5 %0,5 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,2 %1 533 00060 %
TV53,3 %2,7 %837 00033 %
Kutonen1,4 %1,2 %597 00023 %
Frii3,4 %3,7 %565 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC3,1 %2,7 %557 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,2 %1 192 00046 %
STAR Channel2,3 %2,1 %561 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %546 00021 %
Disney Finland4,1 %3,5 %833 00032 %
Muut3,1 %2,2 %603 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 020 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.