Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 604 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,6 %20,7 %478 00069 %
Yle TV28,7 %10,5 %418 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %292 00042 %
Yle yhteensä31,4 %34,0 %522 00076 %
MTV314,7 %17,4 %487 00070 %
Sub6,6 %5,8 %384 00055 %
AVA2,8 %2,3 %242 00035 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,7 %90 00013 %
MTV yhteensä24,9 %26,3 %550 00080 %
Nelonen7,3 %8,9 %427 00062 %
Jim4,4 %4,0 %356 00051 %
Liv2,0 %2,1 %246 00036 %
Hero0,4 %0,4 %87 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,3 %505 00073 %
TV55,2 %4,9 %367 00053 %
Kutonen5,1 %4,3 %318 00046 %
Frii3,4 %4,1 %208 00030 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %7 0001 %
TLC1,0 %0,8 %129 00019 %
Warner Bros. Discovery15,2 %14,3 %456 00066 %
STAR Channel4,1 %4,2 %236 00034 %
National Geographic Channel4,2 %2,8 %237 00034 %
Disney Finland8,4 %7,0 %335 00049 %
Muut6,1 %3,2 %207 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %604 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.